Munsår

Nu är det så här, kära vänner, att jag har fått ett sår i min ena mungípa. Big deal tänker ni, men JA det är det, för det är faktiskt femte gången det händer efter jul. Wtf liksom! Jag börjar bli jävligt trött på det här nu och önskar att det bara kunde försvinna! Det är ju tydligen inte herpes heller, utan typ nån jävla typ av svinkoppor! Ahhh, tokig!


Annars går livet bra. Idag blev det officiellt vår för mig då jag gick i tunika och leggins. Lite småkyligt när man trampade till Resecentrum men var helt okej resten av dagen. Jag trivs så himla bra i det =) Synd att man är fattig student annars hade man ju bytt ut sin garderob lite. Men får ta det lite peu à peu. Till exempel på fredag så ska jag och päronen till Gävle (Valbo) och då ska jag inhandla mig en klänning jag hittade på Gina TRicot i Gbg. Jättefin! Lite turkosaktig faktiskt. Väldigt somrig :)

Idag hade vi diskussion om Hamlet på literaturen. Hamlet måste vara en av dom skönaste böcker jag har läst. Shakespear var så jäkla före sin tid, haha. Nu har vi en uppgift på det, då vi ska välja en karaktär i boken och antingen skriva en dikt, ett dagboksinlägg eller ett brev till Hamlet där vi låtsas vara karaktären vi valt. Jag har valt Ophelia (kvinna som Hamlet är kär i men sen bestämmer sig för att han inte gillar längre). Det är väldigt kreativt och personligt så me like. Det känns som om det faktiskt inte kan gå dåligt :)

Idag fick jag också reda på att min pappas moster har dött. Hon fick en propp i hjärnan i helgen och igår så avled hon. Det känns otroligt jobbigt för hon var den enda min farmor umgicks med och nu är jag rädd att farmor ska bli ensam... Det är bara otroligt jobbigt...

Ta hand om varandra!
~Sally~ 

Kommentarer
Postat av: Mary

Kommenterade du med mitt namn eller? :P
Snyggare får man ju leta efter :P

2008-04-23 @ 17:38:35
URL: http://mariagrehn.blogg.se
Postat av: Mary

Jag kollade upp det och du hade nog glömt att ta bort min bloggadress för den stod kvar :P

2008-04-26 @ 14:51:42
URL: http://mariagrehn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0