20081118

Bucket list

Ni vet alla de här sakerna man har sagt att man vill göra innan man dör, skriva ner dem på sin egen så kallade bucket list, har ni någonsin gjort det? 

Jag skrev en för flera år sedan och uppdaterade den idag då jag kom på mig själv med att säga 'det ska jag göra innan jag dör'. Här är min bucket list:

- Lära mig spanska
- Ge blod
- Skaffa mig minst ett fadderbarn
- Hoppa bungyjump
- Hoppa fallskärm (NY)
- Prata engelska flytande
- Bo i USA minst ett år
- Gå en pilgrimsfärd
-Volontärarbeta i Afrika eller Sydamerika
- Flytta från Söderhamn
- Lära mig spela piano
- Gå på ett Full Moon Party (NY)
- Läsa Mein Kampf (NY)
- Springa ett maratonlopp (NY)

Jag kommer säkerligen lägga på saker, och det är säkert saker jag sagt att jag vill göra men som jag glömt. Det är i alla fall bra att ha det nerskrivet och uppsatt på min anslagstavla så jag blir påmind om det. Sen känslan när man får stryka över något är exceptionellt.
 
Jag uppmanar er att göra samma sak, om ni inte redan har gjort det. Det är ett sätt att utmana er själv och växa som människor before you kick the bucket.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0