Kaffeberoende

Jaa, jag har blivit kaffeberoende. Hur jag klarade mig utan kaffe i 19 år förstår jag inte, för en godare dryck (förutom vatten och julmust förstårs) får man faktiskt leta efter. Lägg till mörk choklad och you have a match made in heaven. Nu har allt blivit bra här i rummet också. Förut var det så kallt att jag trodde murran skulle ramla av, och det är liksom inte så lätt att den ramlar av. Sen hade jag ett svinkallt kylskåp, mer som en stor frys faktiskt och det är ju grymt för fryssakerna men inte lika bra för de saker som inte ska frysas. Men nu har jag ett jättebra kylskåp med ett större frysfack och jag fick en islåda med så jag kan göra is. Det ni! 

Annars är jag fattig som en kyrkråtta, vilket inte är så bra för då får jag ingen mat och jag behöver mat. Mycket mat. Jag har näringsbrist tydligen så mina naglar är otroligt trasiga, nagelbanden existerar inte, jag har otroligt torra händer och munsår. Nu kanske vissa av er tror att mina 'problem' har kommit tillbaka men så är det inte utan jag har bara otroligt svårt att motivera mig till att laga mat. Det är så himla enkelt att sätta på vatten till en varma koppen eller nudlar så det är det som är felet. Jag försöker ändra mig. Jag ska till Lynn nästa vecka så jag hoppas hon göder mig med näringsrik mat ;) Tills dess försöker jag äta ur alla matgrupper, tre måltider om dagen och dricka mer vatten än kaffe (vilket är förvånansvärt svårt).

Jag var hemma förra veckan och jag förstår inte vad det var jag saknade med S-hamn faktiskt. Visst saknar jag familj och vänner men S-hamn funkar inte för mig och en stor eloge till alla som faktiskt trivs med att bo där. Ni behövs faktiskt. Tänk om alla var som mig, då skulle inte S-hamn finnas så väldigt länge till. Det känns otroligt jobbigt att behöva vara där i näst intill en månad över jul. Förhoppningsvis får jag jobba väldigt väldigt mycket så jag har inte har tid att sakna Gbg för mycket. Det var jätteskönt att komma tillbaka hit i lördags. Det var eufori på högsta nivå! Här trivs jag jättebra och jag mår bra (minus näringsbristen) :)

På lördag är jag bjuden på 35-årsfest så det ska bli kul. Det är jag och Mary mot gamlingarna, mehehehehe. Nu är jag bara lite osäker på om jag ska bli ännu fattigare och köpa en ny klänning eller om jag ska vara smart och ta någon av de jag redan har, hmmmm. Jag kan köpa en ny nästa månad, eller då kan jag köpa två till och med! Eftersom jag faktiskt tjänar två klänningar i veckan hahaha.

Nu räcker det för den här gången. Vi hörs om 2-3 veckor. Ha det bäst

you know you love me
xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0