Onsdag 20090317

Okej, ett problem. Kollade i katalogen för kurser och pratade även med kontaktpersonen för översättarprogrammet och jag är inte kvalificerad att börja där om ett år. Jag har läst för lite franska. Dumjävlarna har delat upp A-kursen i två delar och därmed har jag inte kommit så långt som jag bör för att kunna klara programmet. Jag är alltså nästan nödd att läsa en termin till med franska. B-kursen alltså. Det gör att min fria termin försvinner. Den äts upp av franska jävla konjunktiv och skitböcker skrivna i Passé Simple. Min termin i Australien blir istället en extra termin av låg självkänsla och överkonsumption av B&J.
Det finns ett alternativ dock. Jag läser på 200% nästa termin. Jag läser Engelska C på dagen och Franska B på distans. Det betyder iofs ingen fritid och det kommer bli en riktigt jobbig höst men jag får min termin i Australien. Risken för att jag går in i väggen är enorm. Frågan är hur mycket man är villig att satsa för komma dit man vill och ha något så kul på vägen. Orkar jag köra två kurser samtidigt? Och kommer jag orkar åka till Australien efter den där hösten? Ska jag helt skita i Australien och bara göra klar min kandidatexamen här hemma? Ska jag ta ut ett extra år och bo utomlands efter att jag fått min kandidat? Jag har så himla svårt att bestämma mig. Och jag måste bestämma mig innan den 6 april.

Usch!

Kommentarer
Postat av: Sara

Hej tjej!

Missa inte australien!! Hur svaqrt kan engelska C vara for dig? du kan ju spraket lika bra som infodingarna ju! Eller varfor inte lasa engelska C pa din fritermin i Australien. Da blir det lagomt slappt och du far anda din kurs och missar inget. Om det ar ngt annat du vill lasa dar sa gor det och las dubbelt nar du kommer hem tycker jag. australien ar ju tamejfan hur coolt som helst, blir alldeles gron i kropp och knopp av avundsjuka!! GO GO GO

2009-03-18 @ 12:22:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0