Vårdag i november

Goddag mina små

Idag blev jag jätteglad när jag märkte att det var vintertid. Det betyder att jag gick upp klockan nio och inte klockan tio. Nio låter otroligt mycket bättre än tio om någon *host pappa host* skulle få för sig att fråga. Idag ska jag skriva på min c-uppsats, och Sara eftersom jag aldrig fick fingarna ur och svarade på ditt mejl så kan jag berätta att jag skriver om engelska som används i svenska reklamer och skillnader mellan målgrupp och produkt. Visst låter det roligt hehe.

Sen så måste jag även skriva min sista uppsats till Language in Literature. Ni fårstår inte hur skönt det är att jag bara har den här kvar. Speech Acts ska den handla om. Det är rätt så intressant fakiskt så nu måste jag bara hitta en grym dialog som jag kan analysera.

Jag har också kommit in i en Lasse W-period. Jag lyssnar bara, bara, bara på honom. Jag undrar om det är för att han är lite deppig eller för att det är höst. Jag vet inte, men jag skulle iaf ge vad som helst för en vårdag nu. Tänk positiviteten och livslusten som finns på våren. Vilken fantastisk årstid!

Systeryster kommer på tisdag också. Det ska bli riktigt roligt faktiskt. På tisdag ska jag dra med henne på bio och på onsdag ska hon först få följa med till skolan och sen få följa med på ett body combat-pass på gymmet, hehe. Torsdag blir det nog shopping och fika på stan och på fredag så drar vi upp till Kth och flyttstädning och trams. 

Sådär, nu ska jag försöka göra mig lite frukost och börja med uppsatsen.

Ha det underbart mina små 


Kommentarer
Postat av: Sara Lindberg

tja! ja dar ser man! blogguppdatering gor mig minst lika glad som ett mejl emma:) jag har hamnat i bryssel nu i nagra dagar. csn kom och flygbiljetterna var billiga och har tenta-period, plus att det ar sista chansen att kunna dra innan c-uppsatsen som borjar om en vecka. jag ar redan pa vag mot ett nervost sammanbrott, sa gregs forsakran om att allt blir battre om jag foljer med honom overtygade mig. nu sitter jag har och pluggar fram tills onsdag. det ar ljusare har. mer har jag inte hunnit konstatera eftersom min nasa har suttit i en bok och ogonen klistrad vid datorn. men jag slipper oroa mig for matlagning iaf (jag alskar gregorys mamma, min karlek vinner man genom magen, som hos en sann karl! vanta nu..) yes; det var val allt. dags att lasa en artikel! puss!!

2009-10-25 @ 17:15:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0