2010208

Jag läste Metro idag på vägen hem från skolan och fastnade för en artikel som handlade om 'vabruari'. Tydligen är barn sjuka som aldrig förr i februari vilket får konsekvensen att föräldrar vabbar. Ann-Britt Bolin, docent i barnmedicin, fick chansen att förklara för Metros läsare hur det kommer sig att så många barn blir sjuka i februari. Hennes svar löd: "Under den här tiden är det många smittsamma sjukdomar som sprider sig." 

Ursäkta mig, men för mig ger det upphov till fler frågor än det besvarar. Hur kommer det sig att smittsamma sjukdomar sprider sig i just februari?  Ska man ha med en expert i tidningen så kan den iaf svara på frågorna ordentligt. Det här svaret kan man räkna ut själv, eftersom många barn bir sjuk måste baciller spridas som tusan. Jag är inte docent i barnmedicin men hade själv kunnat säga det där i Metro. Tur att tidningarna vill att vi ska veta saker.

En annan sak jag faktiskt måste ta upp nu när vi ändå pratar om Metro är ordet remarkabel. Jag läste det i en artikel om Viktor Janukovytj som spås bli Ukrainas nya president. Iaf, jag kan inte se någon använda ordet remarkabel aktivt. Jag kan slå vad om att journalisten som skrev den artikeln har använt synonymfunktionen i Word. Remarkabel my ass, anmärkningsvärd tack.

Annars laddar jag lite smått inför den mexikanska festen som går av stapeln på lördag. Jag har även försökt göra ett schema i huvudet där jag har gjort upp tid för handling, träning och städning. Städning är ur många aspekter det absolut viktigaste eftersom  Yvve Pyvve och Poplynn kommer att bo hos mig under respektive dagar och jag vill inte att de ska dö av en astmaattack eller snubbla och bryta nacken på några av de småstenar mina byxor har burit in utifrån. Ska nog ta tag i det på torsdag.

Nu ska jag göra lite mat (kycklng med broccoli) innan jag åker in till gymmet för ett shapepass. Ha det, mina små.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0