En uppdatering också

Jag har sån fantastisk panik just nu. Jag vet inte om jag kommer klara att få ihop mina kandidatpoäng, eller om jag kommer klara översättarprovet och vad gör jag om jag inte klarar det? Mitt liv var inplanerat in i minsta detalj. Jag skule vara en klar översättar vid 25, börja jobba i Bryssel innan 30 och starta ett eget företag innan 45. Det låter inte så farligt egentligen. Kommer jag inte in till hösten, tar jag det året efter, men vad i hela världen ska jag göra det året då? Jobb växer ju inte på träd precis. Och inte till såna som inte har någon som helst erfarenhet av nånting. Passa amerikanska ungar och sommarjobba på ålderdomshem tar en inte så långt, konstigt nog.
PANIK!  


Kommentarer
Postat av: sara lindberg

du har ingen anledning att känna panik, din framtidsplan låter bra, och gör det bästa du kan i din förberedelse till översättarprovet. mer än så behövs inte. puss!

2010-01-06 @ 10:42:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0