Sista januari 2010

Så där, då var januari avslutad också. Den här månaden har inte innehållit så mycket. Lite skola, men faktiskt nästan mer än vad hela höstterminen innehöll så det känns bra. Lite mer rutiner och lite mer att hänga upp informationen i kurslitteraturen på. Jag läser svenska A nu och det är riktigtjävlaskitkul faktiskt. Jag gillar att gå till skolan även fast lektioner börjar at the godforsaken hour of 09.15. Jag har inte gått upp så här tidigt (07.15) för något annat än träning sen i somras. Tragiskt, faktiskt.

Jag har bara druckit en kväll på hela den här månaden vilket kan jämföras med min 7-veckors ofrivilliga nykterhetsperiod i USA, fast den här var inte ofrivillig utan mycket, mycket frivillig. Jag orkar inte vara bakis. Vanligtvis kan man inte låtsas om att man kommer må skit dagen efter för festa är kul, men jag har inte kunnat att inte låtsas om det. Hmmm, undra om någon förstod mig där?

Den här månaden har innehållit mycket sudoku, The big bang theory, godis, kaffe, träning och That 70's show. Mycket angenämt :) Jag har nu beställt femte säsongen av that 70's show så borde få den till veckan :)

Jag gick igenom min gamla blogg och rös och skrattade generat om vartannat. Hur som helst så hittade jag min spanska dikt och jag kan fortfarande känna igen mig i den, dock inte lika mycket som för 3 år sedan men den förtjänar att publiceras ännu en gång. Så, varsågod :)

 

Soy la chica extranjera
Porque yo quería intentar mis alas y aprender volar
Pero yo quiero ser yo y no extranjera
Yo quiero ser yo ahora

Soy la chica extranjera
Hasta la gente me ve y no ve mi nacionalidad
No me siento sueca pero para los americanos sueca es todo soy

Soy una chica perdida
En un mundo grande
Soy una chica perdida
En un pais extranjo solo porque yo quería aprender a volar



Jag är den utländska flickan
För att jag ville prova mina vingar och lära mig att flyga
Men jag vill vara jag och inte utländsk
Jag vill vara jag nu

 

Jag är den utländska flickan
Tills människor ser mig och inte min nationalitet
Jag känner mig inte svensk, men svensk är allt jag är i Amerika

Jag är en vilsen flicka
I en stor värld
Jag är en utländsk flicka
I ett utländskt land bara för att jag vill lära mig att flyga



Det var allt för den här gången. Emma Norman OUT.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0