Grammatiklektioner = tråkigt

Idag hade jag min andra föreläsning i språksystemkursen. Det betyder att vi har lämnat fonetiken bakom oss och börjat fokusera oss på ordklasser och fraser. Det var länge sen jag var så uttråkad i skolan. Jämförbart är  de franska grammatiklektionerna förra våren då jag läste böcker hellre än lyssnade på Ia. Jag börjar fundera på om de är värda att gå på, dessa lektioner. Allt de tar upp står i våra häften ändå. Jag får se hur jag känner om en vecka. Är det lika tråkigt då så går jag bara på övningslektionerna.

Annars så börjar jag längta hem. de ska bli skönt att komma hem och få krama om familjen. Fast jag vet inte vad jag tänkte när jag bestämde mig för att vara hemma en hel vecka. Jag kommer ju längta ner efter tre dagar ungefär. Men det är då jag börjar tillbringa större delen av dagarna vid sims och tar två promenader om dagen istället för en. Najs. På tal om promenad så ska jag ta en nu, så ha det bäst mina små.
 


Kommentarer
Postat av: sara lindberg

tja, jag är i söderhamn så en fika med morotskaka tycker jag vi planerar in. puss!

2010-03-05 @ 09:17:12
Postat av: Emma

Jag kommer inte hem förrän den 30 så att du vet, men är du kvar då så träffas jag gärna :) Kram kram

2010-03-06 @ 23:09:50
Postat av: Sara Lindberg

har tyvärr åkt som det ser ut nu... du får komma och hälsa på i argeles ist! närhelst du vill, puss!

2010-03-07 @ 15:55:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0