Livet i allmänhet

I can almost see it
That dream I'm dreaming but
There's a voice inside my head sayin,
You'll never reach it
,
Every step I'm taking,
Every move I make feels
Lost with no direction
My faith is shaking but I
I gotta keep trying
Gotta keep my head held high

There's always gonna be another mountain
I'm always gonna wanna make it move
Always gonna be an up-hill battle
Sometimes I'm gonna have to lose
Ain't about how fast I get there
Ain't about what's waiting on the other side
It's the climb

The struggles I'm facing
The chances I'm taking
Sometimes might knock me down but
No I'm not breaking
I may not know it
But these are the moments that
I'm gonna remember most yeah
Just gotta keep going
And I, I gotta be strong
Just keep pushing on


Även fast det är Miley Cyrus som sjunger den här och hon är... vad... 12, så stämmer den här texten väldigt bra in på livet. Den som sa att livet är en fest borde skjutas med ett nackskott. Är han död, bör han grävas upp för att sedan skjutas med ett nackskott. Nu låter det som om jag har återvänt till höstens mörka grav men icke! Jag vill bara uppmärksamma att inget i livet är enkelt och den som förväntar sig ett enkelt liv borde växa upp, och det är fort.

Annars har jag kommit på en till sak jag är rädd för (förutom drunkna, trappor och fåglar) och det är psykopater. Jag ska hålla mig undan dom så mycket som möjligt. 

Sen kan jag meddela dom som undrar att jag ska med Grasspop i sommar. Jag har insett att en person inte kan få förstöra min resa och gör han mig arg så får jag hitta ett sätt att ge utlopp för min ilska på ett icke-Emmasätt. Alltså inte ilsket stampa därifrån.

 

That's all y'all. Bye bitches 


Kommentarer
Postat av: Caroline

Grasspop?

2010-03-12 @ 23:42:41
URL: http://petterssoncaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0